Maestría en Arte y Tecnologías Emergentes
DURACIÓN
2 Years
IDIOMAS
Inglés
PASO
Tiempo completo, Tiempo Parcial
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TASAS DE MATRÍCULA
GBP 1700 / per year *
FORMATO DE ESTUDIO
En el campus
* internacional | Reino Unido: £11,500
Jornadas de puertas abiertas en <span translate="no">University of Westminster</span>
Jornada de puertas abiertas de pregrado 19 de octubre de 2024/ Tarde de puertas abiertas de posgrado 2 de octubre de 2024
Introducción
La Maestría en Arte y Tecnologías Emergentes explora aplicaciones experimentales de tecnologías creativas en la práctica del arte, el desarrollo de habilidades digitales avanzadas y su impacto en la sociedad, la cultura y el medio ambiente.
Se lo alentará a considerar la tecnología como una parte integral del proceso creativo, embarcándose en un viaje de exploración y buscando direcciones innovadoras para expandir y enriquecer su práctica. Esto podría incluir colaborar con la tecnología, aprovechar el potencial de las interacciones entre humanos y computadoras, elaborar narrativas a través de técnicas transmedia, fomentar la participación de la audiencia y las culturas participativas, crear objetos interactivos y construir y transformar espacios físicos y digitales.
Las prácticas de estudio y los laboratorios permiten el uso inventivo de tecnologías avanzadas, como la realidad virtual y aumentada, las tecnologías de geolocalización, la producción virtual, la fotogrametría, la computación física, la codificación creativa, las tecnologías de sensores, las innovaciones portátiles, los entornos interactivos y la aplicación creativa de la inteligencia artificial. .
El curso responde a las demandas de la industria creativa de graduados en artes versátiles, imaginativos y tecnológicamente expertos y pone un fuerte énfasis en las habilidades profesionales. A través de módulos básicos y un módulo de práctica profesional de un año de duración, participará en proyectos del mundo real que desafían las prácticas y convenciones de las artes digitales y los medios creativos. Creará trabajos para diversas audiencias, plataformas y contextos, colaborará con comunidades y redes y abordará resúmenes del mundo real y desafíos de la industria.
Principales razones para estudiar con nosotros
- Fantástica ubicación: disfrutarás de todos los beneficios de estudiar en nuestro campus de Harrow, a solo 20 minutos en metro del centro de Londres, un centro global para las industrias creativas y tecnológicas.
- Instalaciones: tendrá acceso a instalaciones de nivel industrial, incluido el Emerging Media Space, laboratorios de computación, pantalla verde fotográfica, estudios de cine, salas de edición, talleres 3D, impresión 2D e impresión fotográfica, e instalaciones de cuarto oscuro.
- Informado por CREAM, el curso ha sido desarrollado por la investigación del Centro de Investigación CREAM (Centro de Investigación en Artes y Medios) de la Universidad. Nuestra red global le brinda acceso a producción profesional y oportunidades de participación pública, desde exhibiciones y presentaciones hasta plataformas en línea y proyecciones de películas.
- Elija su camino: este curso apoya la experimentación rigurosa y el "juego creativo" como medio para comunicar, descubrir y desarrollar conocimientos. Recibirá apoyo para desarrollar enfoques flexibles para el área de especialización que elija.
¿Por qué estudiar este curso?
Construya conexiones industriales
Nuestros módulos de práctica profesional dedicados lo ayudarán a desarrollar vínculos sólidos dentro del sector del arte y la tecnología en Londres y más allá.
Aprenda en un entorno abierto y de apoyo
Explore su práctica con el apoyo de nuestro personal académico y técnico.
Instalaciones de vanguardia
Disfrute de instalaciones de nivel industrial que incluyen el Emerging Media Space, laboratorios de computación, pantallas verdes fotográficas y estudios de cine, salas de edición, talleres 3D, impresión fotográfica y 2D e instalaciones de cuarto oscuro.
Admisión
Becas y Financiamiento
The University is dedicated to supporting ambitious and outstanding students and we offer a variety of scholarships to eligible postgraduate students.
There is a range of funding available that may help you fund your studies, including Student Finance England (SFE).
Plan de estudios
This course is part of a suite of MA art courses which include the Expanded Photography MA and the Global Contemporary Art MA. You’ll tailor your learning through a set of shared optional modules that address contemporary challenges, advanced digital approaches, and specialized professional contexts. You’ll also undertake the year-long Professional Practice module, which aims to support your progression beyond graduation, and the Master's Project module with students from the other MA art courses, thus benefiting from collaborative opportunities and cross-disciplinary learning.
Core modules investigate the mediation, augmentation, and transformation of our environments through emerging technologies. You will consider ecologies of consumption, the environment, contexts, technologies, and sustainability, and the role of the artist as innovator, provocateur, and agent.
The following subjects are indicative of what you will study in this course.
Core Modules
- Ecologies and Technologies
- Emerging Media Realties
- MA Arts – Master's Project
- MA Arts – Professional Practice in The Creative Industries
Option Modules
- Curatorial and Social Practices
- Future Archives
- Global Arts and Sustainable Futures
- Image Futures
- Interactive Art and Storytelling
- Virtual Photography
Cuota de matrícula del programa
Oportunidades profesionales
This course will equip you with a wide range of skills suited to employment in the Digital and Creative Industries or Cultural sectors. Through the pool of options, you’ll be able to tailor your expertise to prepare you for a diverse range of related careers in the arts and creative industries. These might include careers as independent creative artists, creative technologists, and entrepreneurs. You’ll also be equipped for roles that involve curation in museums and galleries, arts management, policy-making, and advocacy within the culture. Graduates will be well-prepared to work across creative, scientific, and technological industries, pursue further academic study, or teach at secondary, further, and higher education levels.
Industry Knowledge
You’ll be taught by a teaching team with a wide range of experience both in industry and academia, as well as working closely with an international body of artists, researchers, and students.
Professional Development
A year-long Professional Practice module puts professional development at the core of your journey. You will be supported by mentors, industry experts, and your tutors to develop a personal career plan according to your own interests and professional goals.
3.000 empleadores en todo el mundo
The University’s Careers and Employability Service has built up a network of over 3,000 employers around the world, helping all our students explore and connect with exciting opportunities and careers.
Industry Links
We aim to meet the demands of the creative industries by equipping artists with the essential digital skills and expertise working with emerging technologies, required for professional practices that bridge the realms of art, architecture, and design.
Our engagement with industry supports the evolution of our curriculum to ensure the ongoing relevance of the course and employable graduates for future creative industries. Industry specialists may attend critique sessions, offer mentoring or placements, and help to advise students on their personal and professional development.
Job Roles
The range of potential careers is very broad depending upon your area of practice, but this course will prepare you for potential roles in a range of present and future industries within the creative industries, policy, public and third sectors and education, including:
- Arts administration and advocacy
- Audio and video production
- Collection management and archives
- Creative computing
- Digital art and installation
- Digital arts practice
- Digital curation
- Education, academia and research
- Exhibition curation and production
- Experimental film
- Immersive filmmaking
- Independent arts practice
- Interactive and immersive storytelling
- Interactive cinema and documentary
- Motion graphics
- Museums and galleries
- Projection mapping and interaction design for live events
- Public policy
Westminster Employability Award
Employers value graduates who have invested in their personal and professional development – and our Westminster Employability Award gives you the chance to formally document and demonstrate these activities and achievements.
The award is flexible and can be completed in your own time, allowing you to choose from a set of extracurricular activities.
Activities might include gaining experience through a part-time job or placement, signing up to a University-run scheme – such as mentoring or teaching in a school – or completing online exercises.
Programas
Course Location
Harrow is our creative and cultural hub, home to most of our arts, media and digital courses. It houses state-of-the-art facilities for every discipline, including project and gallery spaces, film studios, creative labs, collaborative learning spaces, and the Westminster Enterprise Network.
Harrow Campus is based in north-west London, just 20 minutes from the city centre by train.