
MA Dirección creativa para medios de moda
London, Reino Unido
DURACIÓN
1 Years
IDIOMAS
Inglés
PASO
Tiempo completo
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TASAS DE MATRÍCULA
GBP 29.950 *
FORMATO DE ESTUDIO
En el campus
* para no británicos | UK: 24.950 GBP
Introducción
Condé Nast College of Fashion & Design cambiará su nombre a Vogue College of Fashion el 30 de septiembre de 2024. A partir de ahí nos referiremos en todas partes oficialmente al Colegio como Vogue College of Fashion incluyendo su diploma final y los certificados obtenidos en el punto de graduación con el Colegio después del 30 de septiembre 2024.
Nuestro Máster en Dirección Creativa para Medios de Moda es un programa excepcional, centrado en la industria, que desvela los fascinantes reinos de la narración visual, la creación de marcas y la producción multimedia. Arraigado en la vasta reserva de conocimientos y experiencia de Condé Nast, este programa presenta una estimulante mezcla de instrucción académica estructurada, talleres técnicos prácticos, investigación autodirigida y enriquecedoras clases magistrales impartidas por estimados pioneros de la industria. Juntos, estos elementos conducen a los estudiantes a un viaje transformador a través de las dimensiones creativas, comerciales y críticas de los medios de comunicación de moda en plataformas impresas, digitales y experienciales.
Situado dentro de la cartera de posgrados de Fashion Media del College, que también incluye programas de máster en Fashion Styling, Fashion Media Strategy y Fashion Journalism, al cursar nuestro Máster en Dirección Creativa para Fashion Media compartirás algunas sesiones lectivas y proyectos con tus homólogos de otros programas de máster en Fashion Media. Este enfoque colaborativo garantiza que adquieras una comprensión holística y dinámica de las industrias de los medios de comunicación de moda.
En esencia, este programa es una plataforma de lanzamiento para que usted evolucione hasta convertirse en un practicante experto en el campo elegido dentro de los medios de moda. Está diseñado para fomentar habilidades transferibles esenciales en comunicación, pensamiento crítico, análisis reflexivo y gestión experta de proyectos, lo que le permite innovar y ampliar los límites como narradores de moda, líderes de la industria de los medios o visionarios de la comunicación visual.
Condé Nast College cuenta con un acceso sin precedentes a las luminarias de la industria, incluyendo los equipos editoriales y de negocios detrás de publicaciones icónicas como Vogue, GQ, Glamour, Tatler, House & Garden, World of Interiors, y WIRED. Esta ventaja única nos permite combinar el rigor académico con excelentes conexiones con la industria, creando un entorno educativo sin igual.
Condé Nast College of Fashion & Design se erige como piedra angular de la preparación para la industria. El objetivo último de este programa es salvar la brecha entre el mundo académico y el empleo profesional, tejiendo la teoría y el estudio académico en el tejido de la práctica de la industria. Como estudiante de este curso, te verás inmerso en situaciones reales de la industria, lo que te permitirá elevar continuamente tus conocimientos y comprensión, y cultivar nuevas habilidades a un nivel ejemplar después de la graduación. También se le ofrecerá una oportunidad de oro para participar en una experiencia de trabajo de inmersión de cuatro semanas como un componente vital de su viaje de desarrollo profesional durante el programa.
Admisión
Plan de estudios
The programme is structured as four 10-week terms. The first three are taught and the final term is dedicated to independent study to complete the final projects and a thesis. The programme structure consists of modules that are shared across all Fashion Media programmes, which focus on research skills and building critical awareness of current issues as well as developments in the fashion, media and luxury industries along with programme-specific modules that enable you to acquire technical and practical skills aligned with your career goals.
Term 1 - Autumn Term
- Brand Communication & Marketing Strategy (30 credits)
- Critical Research: Understanding Audiences (30 credits)
Term 2 - Winter Term
- Fashion Re-imagined (30 credits)
Term 3 - Spring Term
- Creative Collaboration: Applied Fashion Communication (30 credits)
- Final Masters Project (60 credits)
Term 4 - Summer Term
- Final Masters Project continuation or submission (60 credits)
Modules
MA Creative Direction for Fashion Media programme is a highly practical option that allows students to develop their existing visual communication skills with a focus on fashion. It is suited to those with creative degrees and strong portfolios in areas such as photography, fine art, visual communication or graphic design. You are expected to have existing skills within your preferred creative field and the course will provide opportunities to put those skills to use. Modules on the programme are:
Critical Research: Understanding Audiences
The purpose of this module is to provide you with an overview of the range of research methods, approaches and tools that are vital for developing an insight into audiences. The module will cover the philosophy of research, ethics, primary and secondary research methods, and how to analyse, evaluate and disseminate research findings. The module will consider research in a range of contexts relevant to the media industries and enable you to understand the relationship between theory and practice.
Fashion Media Futures
For fashion media to stay agile, companies, brands, publications and indeed individuals must be aware of the issues as well as opportunities relevant to the industry now and in the near, as well as distant, future. As part of this, you will be introduced to skills in evaluating societal, technological, political and economic change and how these impact fashion media. In teams consisting of students from different Fashion Media programmes, you will collaboratively respond to emerging trends and create new solutions that capitalise on this.
Multi-Media Production
Este es un módulo basado en habilidades que te brindará oportunidades para desarrollar habilidades prácticas de producción en áreas como fotografía, edición de imágenes, diseño de impresión y diseño gráfico de moda. Desarrollarás habilidades de diseño digital y comunicación multimedia en varios medios. El módulo tiene como objetivo prepararte para futuros trabajos de proyecto en módulos posteriores y garantizar que tus habilidades técnicas y de diseño se desarrollen a un nivel industrial adecuado para producir trabajo de nivel 7.
Visual Culture & Creative Direction for Fashion
Después de haber aprendido las habilidades creativas y técnicas relevantes para la dirección creativa en el segundo trimestre, este módulo le permite aplicar esas habilidades en un contexto más profesional mientras examina aspectos clave de la cultura visual y explora qué inspira la innovación en la dirección creativa. El equilibrio entre la creatividad y las preocupaciones comerciales se considerará como parte de la práctica contemporánea en la dirección creativa.
Final Master’s Project
During this module, you will create a practical outcome aligned with your programme specialism and identified career focus. You will also inevitably approach this as an opportunity to create or enhance a portfolio of work, initiate a live or simulated industry project or take an entrepreneurial approach by creating a project that you might continue to pursue after finishing the degree.
A written thesis will underpin the practical element, allowing you to identify a clear connection between academic theory, scholarly research and genuine industry practice. The aim is to consolidate and enhance previous learning on the programme, providing the opportunity to develop an individual research proposal in any area of interest relevant to the programme’s content.
This project aims to provide you with an opportunity to conduct live research on a topic of interest to you, developing skills in project management and engaging with professional development planning.
Cuota de matrícula del programa
Galería
Oportunidades profesionales
We are dedicated to empowering our students to excel in the fashion world. We recognise that a thriving career in this dynamic field requires more than just academic knowledge; it demands practical skills, guidance, and opportunities. Throughout your educational journey with us, we will provide an array of career support options tailored to your needs.
This programme contains modules, experiences and opportunities meticulously designed to equip you with the essential skills, knowledge and practice crucial for a successful fashion career, from personal development to professional practice.
Fashion media professionals now move seamlessly between roles at magazines and positions with major fashion brands and retailers, making the focus of the MA Creative Direction for Fashion Media relevant to an increasingly broad range of job opportunities. Within fashion media specifically, the course is suitable for those keen to pursue the following careers:
- Art Directors
- Creative Directors
- Graphic Designers
During the course, students will examine the roles outlined in magazine mastheads and the increasing roles in digital media.
Within the course content, there will be many career and professional development elements and activities available to you, including:
- Alumni Career panel during the induction week
- Multiple career focussed workshops until your final term
- Careers Day at the end of the course
You will also have access to our Career Services including, but not limited to:
- Strengths testing
- CV & Cover Letter Editing
- Mock Interviews
- Optional 1-2-1 tutorial with our Career Consultant
Previous students graduating from our higher education programmes have gone on to work at Vogue College of Fashion, Vogue, Glamour, Aisle 8, Net-A-Porter, Harvey Nichols, L’Oréal, Hayley Menzies, Grazia, HanSpringett LTD (AKA H-Lans), GQ, Harper’s Bazaar Arabia, WGSN, TikTok, Tatler, Louis Vuitton, The Times and many more.